برگ عبایی ، گیاه فولادی!

یکی از گیاهان آپارتمانی مقاوم و سایه دوست برگ عبایی است. این گیاه با ظاهر زیبا و برگ های پهن و سبز خودش گزینه مناسبی برای استفاده در دکوراسیون هست.می تونید برگ عبایی رو در لابی ، راهرو ، محیط های تاریک و حتی سرویس بهداشتی نگهداری کنید. برگ عبایی به راحتی خودش رو با هر شرایطی وقف میده.این گیاه بومی کشور چین و ژاپن است. برگ عبایی میتونه سالها بدون تغذیه و توجه و بدون تعویض گلدان زنده بمونه و رشد کنه.

خرید برگ عباییبرگ های این گیاه کشیده و بلند و شکل برگ های ذرت است. گل های برگ عبایی ریز و ارغوانی رنگ هستند و در قسمت پایینی گیاه و روی خاک رشد میکنند. در نوع سبز و ابلق وجود داره و مقاومت نوع سبز اون بیشتر از ابلق است.

برگ عبایی تا ارتفاع بلندی رشد میکنه از این جهت برای استفاده در گوشه سالن و کمک به دکوراسیون گزینه ی خوبی محسوب میشه. برگ های برگ عبایی میتونند تا حدود نیم متر طول داشته باشن.

 

شرایط نگهداری:

 

آبیاری:

مهم ترین عامل بیماری و از بین رفتن گیاهان آبیاری زیاد است. حتما نظم رو در آبیاری رعایت کنید و بین دو آبیاری اجازه بدین خاک گلدان تقریبا خشک بشه. برای جلوگیری از زرد شدن برگ های گیاه از آب بدون املاح برای آبیاری استفاده کنید.

 

دما:

برک عبایی گیاه مقاوم و سازگاریه و در هر دما و شرایطی میتونه زنده بمونه و رشد کنه.اما بهترین بازه دمایی برای این گیاه دمای اتاقه. دمای 7 تا 29 درجه میتونه دمای خوبی برای این گیاه باشه. برگ عبایی هوای خنک رو دوست داره اما هوای گرم رو هم میتونه تحمل کنه.

 

رطوبت:

رطوبت طبیعی محیط برای برگ عبایی شرایط ایده آلی هست اما می تونید برای افزایش رطوبت از راه هایی مثل جزیره و غبارپاشی استفاده کنید.

 

خرید برگ عبایی

 

نور:

برگ عبایی گیاهی سایه دوست است و نور غیر مستقیم رو میپسنده. بهترین مکان برای نگهداری برگ عبایی پشت پنجره شمالی و شرقی است.تابش مستقیم نور خورشید باعث سوختگی برگ هاش میشه.

 

کوددهی:

در فصل بهار و تابستان که فصل رشد گیاه هست کوددهی رو ماهی یک بار انجام بدید.ب دلیل کمبود آهن در این گیاه میتونید از کود آهن استفاده کنید.

 

برگ عبایی ارزان

 

خاک:

خاک قلیایی برای این گیاه مناسب است.میتونید از خاک آماده کاشت ، خاک معمولی همراه با ماسه و کمپوست استفاده کنید.

 

تعویض گلدان:

برگ عبایی رشد متوسطی داره.میتونید هر دو یا سه سال یک بار گلدون گیاه رو عوض کنید و در صورت نداشتن امکان تعویض گلدان خاک سطح گلدان رو با خاک جدید عوض کنید.

 

آفت  و بیماری:

برگ عبایی ممکنه دچار لکه های قهوه ای و سیاه روی برگ ها بشه.این اتفاق به خاطر بیماری های قارچی می افته.برگ های دارای لک رو جدا کنیدو از قارچ کش استفاده کنید.

ممکنه گیاه مورد حمله شپشک آردی ، شپشک معمولی و تخم عنکبوت قرار بگیره.گیاه بیمار رو از گیاهان سالم دور کنید و بسته به نوع آفت از روش های مقابله استفاده کنید.

قیمت گلدان برگ عبایی

برگ عبایی سمی نیست و برای انسان ها و حیوانات خانگی خطری ندارد.

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید