آنتوریوم ، گل مهمان نواز!

آنتوریوم در حدود 200 سال پیش به کلی متفاوت با آنتوریوم  امروزی بود.گل های بزرگتری میداد و در جنگل های آمازون غریب و ناشناخته و دست نخورده مانده بود. اما در سال 1800 مردی به نام ساموئل دامون این گل زیبا رو به هاوایی برد و به مردم معرفی کرد.تقریبا از سال 1940 پس از تغییرات مختلف آنتوریوم به شکل امروز در اومد.

 

خرید و قیمت گل آنتوریوم

 

آنتوریوم حدود 800 گونه مختلف در جهان داره. آنتوریوم رو به نام های فلامینگو ، گل جادویی و زبان رنگ هم میشناسند. به دلیل رنگ های مختلف و جنس چرم مانند و برگ های زینتی اون در بین مردم محبوبیت زیادی داره.

گل آنتوریوم با گلبرگ های وسیع و قلبی شکلش نماد مهمان نوازی و خونگرمیه. بعضی اعتقاد دارن این گل خوش شانسی میاره و شیطان رو دور میکنه.شادمانی و خوشحالی از نمادهای دیگه ی این گل زیبا هستن. کافیه یه گلدان آنتوریوم توی منزل یا محل کارتون داشته باشید تا متوجه تغییر روحیه تون بشید.

برای خرید گلدان آنتوریوم با قیمت مناسب و ارسال رایگان کلیک کنید.

خرید گلدان آنتوریومآنتوریوم انواع مختلفی از لحاظ رنگ و اندازه داره. گل های اون میتونه به رنگ های قرمز ، سفید ، زرد ، صورتی ، سبز ، بنفش و نارنجی باشه.

نگهداری:

نور:

آنتوریوم در نور غیرمستقیم خورشید بهترین رشد رو داره نور مستقیم باعث سوختن برگ هاش میشه اما مکان پرنور و دور از نور مستقیم باعث گلدهی و رشدش میشه.

آبیاری:

خاک گلدان آنتوریوم باید همیشه کمی مرطوب باشه. اجازه ندید خاک کامل خشک بشه ، هر وقت مقداری از سطح خاک خشک شد آبیاری انجام بدید. قرار دادن گلدان در ظرف پر از سنگ ریزه و آب باعث تامین رطوبت و زه کشی بهتر میشه. اگه آبیاری زیاد باشه برگ های گیاه زرد میشن و اگه آبیاری کم باشه نوک برگ ها قهوه ای میشه. بهتره در فصل گرم هفته ای دو بار و در فصل سرد هفته ای یک بار آبیاری بشه و در تابستان و بهار هر روز غبارپاشی بشه.

خاک:

آنتوریوم خاک دانه درشت با زه کشی مناسب رو دوست داره. مخلوط خاک گلدان ارکیده با مقدار کمی شن و خزه ذغال سنگ ترکیب مناسبی برای آنتوریوم به حساب میاد.

 

گلدان آنتوریوم ارزان

 

دما:

تمام گونه های آنتوریوم گرمسیری هستن و فراهم کردن شرایطی شبیه به محل زندگیشون میتونه خیال شما رو بابت داشتن گیاهی سالم و پر انرژی راحت کنه. آنتوریوم دمای بین 18 تا 30 درجه رو ترجیح میده. در دمای کمتر از 18 درجه هم میتونه بمونه اما دمای زیر 4 درجه گیاه رو از بین میبره.

رطوبت:

آنتوریوم عاشق رطوبت و هوای مرطوب است. اگر در منطقه معتدل و مرطوب زندگی می کنید میتونید بدون نگرانی گیاه رو به خارج از خونه منتقل کنید. در روزهای زمستان یا در مناطق خشک برای افزایش رطوبت روزانه غبارپاشی رو انجام بدین. میتونید در زمستان برای تامین رطوبت فضای نگهداری از یک دستگاه مرطوب کننده هوا استفاده کنید.

 

قیمت گلدان آنتوریومکوددهی:

استفاده از کود مایع در فصل رشد یعنی بهار و تابستان برای آنتوریوم مفید و لازمه. کود دارای فسفر تهیه کنید و اون رو به نصف میزان توصیه شده رقیق کنید و هر دو هفته یکبار به گیاه بدید.

بیماری ها:

آنتوریوم در معرض حمله ی آفات رایج گیاهان آپارتمانی مثل شته ، شپشک، کنه ، تار عنکبوتی و مگس سفید قرار داره. در صورت ابتلا میتونید از روغن های مخصوص باغبانی و صابون ها استفاده کنید. مراقب باشید گیاه در معرض هوای خشک ، کنار پنجره یا نزدیک به وسایل سرمایشی و گرمایشی قرار نگیره چون باعث سوختن برگ هاش میشه. ریشه های قارچی ، زنگ زدگی یا لکه های بزرگ از مشکلات نادر برای این گیاه است.

تکثیر:

آنتوریوم به دو روش تقسیم ریشه و قلمه تکثیر میشه.

تقسیم ریشه:

تقسیم ریشه این گیاه کار ساده ای است. هرگاه حس کردید گیاه بیش از حد بزرگ شده و در حال خارج شدن از گلدونش هست اون رو به اندازه های کوچیکتر تقسیم کنید. برای این کار گیاه رو از گلدون خارج کنید و مقداری از ریشه اش رو جدا کنید. بهتره دنبال جوانه ها و ریشه های تازه رشد کرده باشید تا راحت تر از ریشه اصلی جدا بشن.بسته به اندازه ی گیاه میتونید بین 2 تا 10 گلدون جدید از گیاه جدا کنید.

 

گلدان آنتوریوم

 

قلمه:

یک شاخه ی سالم انتخاب کنید. با یک قیچی تیز و تمیز حداقل 15 سانتی متر از گیاه رو که حداقل دو یا 3 برگ داره از ساقه ببرید. حدود سه چهارم از یک گلدان سفالی با قطر حدود 25 سانتی متر رو با خاک مرغوب و مناسب پر کنید.زه کشی گلدان باید مناسب باشد.

در مرکز گلدان حفره ای به عمق 8 سانتی متر ایجاد کنید.ساقه رو از محل بریده شده در حفره قرار بدید و حفره رو با خاک پر کنید. اگر برگ ها به زیر خاک رفتن اونارو از خاک بیرون بکشید.

خاک رو کامل در حد اشباع آبیاری کنید و بعد از اون یک روز در میان گلدان رو آبیاری کنید و اجازه ندید سطح خاک خشک بشه. گلدان رو در مکانی با نور فیلتر شده و مرطوب نگهداری کنید. معمولا 4 تا 6 هفته زمان میبره تا گیاه ریشه دار بشه. زمانی که برگ های جدید در ساقه ایجاد بشه و ارتفاع گیاه زیاد بشه میتونید مطمئن بشید گیاه ریشه دار شده.

تعویض گلدان: 

لازم است هر دو سال یکبار آنتوریوم رو به گلدان بزرگتر منتقل کنید.اختلاف گلدان قدیمی و جدید نباید بیش از 5 سانتی متر باشد. حدود یک سوم از گلدان جدید رو با خاک تازه پر کنید و گیاه رو داخلش قرار بدید و باقی خاک رو اضافه کنید. خاک جدید باید گیاه رو به اندازه ای که قبلا در خاک بوده پوشش بده. بعد از اینکه چند ریشه هوایی بالای خاک ایجاد شد به آرامی باقی گلدان رو با خاک پر کنید و ریشه های تازه رو با خاک بپوشونید. تا ظاهر شدن این ریشه ها چند هفته ای طول میکشه.

 

خرید و قیمت گل آنتوریوم

 

هرس کردن:

آنتوریوم طول عمر بالایی داره و اگه به خوبی نگهداری بشه و به درستی هرس بشه بیشتر هم عمر میکنه. برگ زرد و قهوه ای رو از گیاه جدا کنید. برای جدا کردن میتونید از قیچی باغبانی استفاده کنید. اگر گل مرده در گیاه هست ساقه گل رو از انتها و نزدیک به تنه جدا کنید. تمام برگ هایی که نظم گیاه رو بهم ریختن رو میتونید جدا کنید اما حداقل چهاربرگ در گیاه باقی بذارید. بعد از هرس با اسپری آب گیاه رو مرطوب کنید.

مشکلات احتمالی:

پژمرده شدن برگ های آنتوریوم: کوددهی بیش از حد ، آبیاری بیش از حد و کنه تار عنکبوتی از دلایل این مشکل به حساب میان.

آیا آنتوریوم سمی است؟ به دلیل داشتن کریستال کلسیم اگزالات سمی است و باید از دسترس کودکان و حیوانات دور قرار بگیره. و اگر پوست شما با شیره گیاه تماس پیدا کنه ممکنه موجب خارش ، التهاب و سوختگی بشه.

 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید