پتوس ، گیاه مبتدی ها !

گیاه پتوس هم جذاب و هم گیاه بسیار مقاومی است ، به راحتی رشد میکند و نگهداری آسانی دارد. این گیاه بومی جنگل های جزایر سولومون است و قادر به سازگاری با گستره وسیعی از شرایط خارج از زیستگاه طبیعی مناطق گرمسیری خود می باشد. پتوس نه تنها میتواند فضای نگهداریش رو با رنگ و بافت تغییر بده بلکه به عنوان گیاه تصفیه کننده رتبه بالایی داره. علاوه بر این پتوس رطوبت جو رو افزایش میده.

 

خرید پتوس ارزان

 

انواع پتوس: پتوس انواع مختلفی داره که در شکل ظاهری برگ ها و رنگ اون ها با یکدیگر متفاوتند. ممکنه پتوس به دلیل شباهت برگ ها با گیاه فیلودندرون اشتباه گرفته بشه اما برگ ها در گیاه فیلودندرون نوک تیز و کاملا قلبی شکل هستند و با برگ های کشیده پتوس متفاوتند. بیش از ده ها مدل متنوع پتوس وجود داره که با وجود ویژگی های ظاهری متفاوت شرایط نگهداری تقریبا یکسانی دارن.با گل ایرانی همراه باشید تا با انواع پتوس آشنا بشید.

 

1.پتوس ابلق

 

 

2.پتوس مرمری

 

پتوس مرمری

 

3.پتوس نئون

 

پتوس نئون

 

4.پتوس ساتین

 

 

5.پتوس سبز

 

 

6.پتوس سفید یا ارتشی

 

پتوس ارتشی

 

7.پتوس منجولا

 

پتوس منجولا

 

8.پتوس هاوایی

 

پتوس هاوایی

 

9.پتوس سبو بلو

 

پتوس سبو بلو

 

10.پتوس حصیری

 

پتوس حصیری

 

شرایط نگهداری پتوس

 

نور: پتوس در طیف وسیعی از شرایط نوری رشد میکنه اما نور روشن و غیر مستقیم رو ترجیح میده. این گیاه نور کم ، نیم سایه و سایه رو به خوبی تحمل میکنه اما نوع مرمری و ابلق به دلیل داشتن برگ های روشن باید نور بیشتری دریافت کنند تا رنگ زیبای برگ هاشون رو از دست ندن. گیاه رو به هیچ عنوان در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندید چرا که باعث سوختگی برگ ها میشه.نیاز نوری کم پتوس رو گیاه مناسبی برای ادارات ، شرکت ها و خانه های کم نور کرده است.

 

دما: اگر منطقه سکونت شما دارای آب و هوای معتدل است ، میتونید گیاه رو در فضای آزاد هم نگهداری کنید و از شاخه های آویزان و برگ های پهن اون به عنوان یک عنصر پوششی برای ایجاد حریم در تراس یا پنجره استفاده کنید. اما در فضای آپارتمان بهترین دما دمای معمول اتاق است (18 تا 24 درجه). در صورتی که از این گیاه در فضای باز نگهداری می کنید ، باید بدونید که زمستون های سرد و یخبندان برای پتوس مضره و در دماهای پایین امکان از بین رفتن گیاه وجود داره.در صورتی که برگ های سیاه و یخ زده رو مشاهده کردید گیاه رو به محیط گرمتر و در صورت مشاهده برگ های بی حال با لکه های سوختگی گیاه رو به محیط خنک تر انتقال بدید.

 

خرید پتوس سبز

آبیاری: زمان مناسب برای آبیاری پتوس زمانیه که رویه خاک کامل خشک شده باشه. پتوس خاک همیشه خشک یا مرطوب رو دوست نداره. با آبیاری منظم از خشکی کشیدن گیاه که سبب قهوه ای و خشک شدن لبه ی برگ ها میشه جلوگیری کنید. همچنین گیاه رو بیش از حد آبیاری نکنید و اجازه ندید خاکش حالت باتلاقی پیدا کنه چرا که در این زمان رشد گیاه متوقف میشه و خطر پوسیدگی اون وجود داره. در صورتی که در نگهداری گیاه مبتدی هستین میتونین گیاه رو در آب نگهداری کنید تا مشکلات آبیاری نادرست و آلودگی های خاک برای اون اتفاق نیفتد.

 

رطوبت: رطوبت محیط برای گیاه پتوس کافی است اما در صورتی که محیط خشک است و یا نوک برگ ها خشک شده بهتره رطوبت رو افزایش بدید.برای تامین رطوبت پتوس میتونید از سه روش ساخت جزیره ، غبارپاشی یا قرار دادن ظرف آب کنار گیاه استفاده کنید .برای غبار پاشی بهتره برگ ها 2 یا 3 روز در میان و بعد از غروب آفتاب غبارپاشی کنید.

 

کوددهی: این گیاه به تقویت کننده خاصی برای رشد نیاز نداره اما در صورتی که رشد گیاه متوقف شده یا خاکش مدت هاست عوض نشده بهتره در فصول رشد از کود تقویتی مخصوص استفاده کنید.

 

خاک: خاک سبک ، غنی از مواد مغذی ، کمی اسیدی و دارای زهکشی بالا برای انواع پتوس مناسب است. خاک و کود آماده و یا کمپوست می تونند برای کاشت پتوس مناسب باشند.

سفارش اینترنتی گلدان پتوس

تعویض گلدان: پتوس مثل اکثر گیاهان آپارتمانی گلدان کوچک رو به بزرگ ترجیح میده ، بنابراین زمانی اقدان به تعویض گلدان کنید که ریشه ها از گلدان بیرون زده باشن. در صورت مشاهده بیرون زدگی ریشه ها از زهکش گلدان و یا بیحال بودن برگ ها با وجود مناسب بودن همه شرایط گلدان رو با گلدان یک سایز بزرگتر تعویض کنید.

 

تکثیر: تکثیر پتوس بسیار ساده است و تنها با گرفتن یک قلمه 8 تا 10 سانتی متری به همراه حداقل یک برگ و یک گره و ریشه دار کردن اون در آب یا خاک انجام میشه.به دلیل رشد سریع پتوس ، قلمه ها به سرعت و در مدت نهایت دو هفته ریشه دار میشن و برگ های جدید تولید میکنند.

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید